5 Aralık 2012 Çarşamba

Bugün Günlerden Bonus!

Haftada bir diyetisyenim bana yemem için bir bonus veriyor. O öğün serbestim. İstediğim her hangi bir şeyi yiyebilirim. Diyetimin başlarında, yaklaşık iki ay kadar bu bonusları hiç kullanmadım. Çünkü kafamda bir düzeni oturtmaya çalışıyordum, yeni alışkanlıklar yaratmak istiyordum. Hayatımdan belli başlı besinleri çıkarmam gerektiğine inanıyordum. Bir de tabii tatları unutmak istiyordum. Çok sevdiğim bir şeyi yeniden yediğimde, o tadı hatırlayıp canım daha fazla çeker ve bu beni güçsüzleştirir diye korkuyordum.

Hala savunduğum bir şey var. O da bonusu abartmamak gerektiği, sınırları bilmek ve ölçülü olmak, devamlılık sağlamak önemli. Bugün dahil iki defa bonusumu Caffe Nero'nun fit havuçlu kekinden yana kullandım. Hem hafif, hem yerken çok keyif alıyorum hem de kalorisi düşük olduğu ve zararlı olmadığı için yedikten sonra vicdanım rahat oluyor. Mesela diğer bir bonusumu da pinkberry'den yana kullanmıştım aynı sebeplerden. Fakat sadece bir kez, bir çılgınlık yapıp (evet, bu benim için bir çılgınlık), bonusumu Dükkan Burger'den yana kullandım. Yerken çok güzeldi, özlediğim bir lezzetti. Fakat sonrasında midem isyan etti. Bu kadar ağır bir yiyeceği kaldıramadı. O günün geri kalanında karın ağrısından hareket bile edemedim. Ve bu beni mutlu etti. Demek ki gerçekten hayatımdan belli başlı zararlı şeyleri sonsuza kadar çıkarabileceğim diye düşündüm. Hala da böyle düşünüyorum.

Ama asıl gelmek istediğim nokta şu, korkularım ne kadar yersizmiş başlarda ilk bonus deneyimimen sonra bunu gördüm. Haftada bir ölçülü olmak kaydıyla çok istediğiniz bir şeyi yemek o hafta kilo vermenizi etkilemiyor veya o tadı hatırlayıp devamını istemiyor canımız, aksine yediğiniz şey fazla bile geliyor. Çünkü vücut yeni düzenine adapte oluyor. Yediğimiz o bonus da bize özgürlük hissi veriyor, yeni bir haftaya hazırlıyor, güçlendiriyor.

Diyeceğim şu ki, haftada bir öğün de olsa insan kendini şımartmalı ölçülerini bilerek. Bu iradeyi de kuvvetlendiren bir şey. Bir dilim fit havuçlu kekin yarattığı etki inanın bir koca hafta sürüyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder