13 Aralık 2012 Perşembe

In Pink We Trust

Marketlere ilk girdiğimde hemen pembe bölüme yaklaşıyorum. Orası en ait olduğum yer, orası en benden, orası light ürünler bölümü!

Öncelikle şunu söylemeliyim, diyet yapan birinin yediklerinden keyif alması çok önemlidir. Yani, yağsız peynir sevmiyorsanız, yemeyin, zaten bir parça peynir var sabahları onu da istediğiniz peynirden yana kullanın. Çünkü sevmediğiniz bir şey yediğiniz zaman tatmin olmazsınız ve başka şeyleri ararsınız. Ben bu konuda çok şanslıyım. Yağsız ürünleri çok daha lezzetli buluyorum. Sanırım bu alışkanlıkla da alakalı bir şey. Ben çok kilolu olduğum dönemde de aynı yağsız peynirden yer, aynı yağsız sütten içerdim. Bu nedenle de şimdi yağlı sütün kokusuna bile tahammül edemiyorum. Size burada en sevdiğim light ürünlerin bir listesini çıkaracağım.

Pınar Organik Light Süt: Piyasadaki tüm light sütleri tatmış biri olarak şunu söyleyebilirim, tartışmasız en lezzetli süt bu. Eğer organiğini bulamazsam da organik olmayan light sütünü alıyorum. Bu süt %0.1 oranında yağ içeriyor ve 100 mililitresinde 34 kalori var. Unutmayın, günde içilmesi gereken ideal miktar 200 mililitre.



Sütaş Light Beyaz Peynir: Light peynir herkesin sevdiği ve sevebileceği bir peynir değildir. Ama bence bir kez de olsa Sütaş'ın bu peynirini deneyin. Ben açıkçası satılan diğer light peynirlerin tadını hiç beğenmiyorum. Yani benim için bu peynirin hiç bir alternatifi yok en azından şimdiye kadar çıkmadı. Ve inanın bana yağlı peynirlere göre çok çok daha lezzetli.


Sütaş Light Yoğurt: Uzun zamandır aslında yağ oranı daha düşük olduğu için Pınar'ın light yoğurdunu tercih ediyordum. Bir gün markette ondan kalmamıştı ben de Sütaş'ın light yoğurdunu almıştım. O gün bugündür hep onu tercih eder oldum. Tadı çok daha lezzetli ve %1.4 oranında yağ içeriyor 100 gramında 55 kalori var. Öte yandan Pınar'ın light yoğurdu %0.15 oranında yağ içeriyor ve 100 gramında 49.7 kalori var.

Sek Light Ayran: Her gün 125 gr, 1 porsiyon, yoğurdum var. Fakat bazı zamanlar yoğurt yerine Sek'in light ayranını da tercih ediyorum. Lezzeti çok yerinde. %0.5 oranında yağ içeriyor ve 100 mililitresinde 26.5 kalori var. Yani 330 mililitrelik bir Sek light ayran ideal bir porsiyon.


Tabii her pembeye de güvenmiyorum aslında. Uzak durduklarım da var. Mesela light kaşar peynirlerinin yanından bile geçmeyin derim ben. İçerdikleri yağ miktarları ve kalorileri hayli yüksek. Light kaşar peyniri yerine normal kaşar peyniri tercih edebilirsiniz pek bir şey fark etmiyor. Bir de mesela light labnelerden de uzak durulmalı. Light labne yerine lor peyniri tercih edin. Hem peynir altı suyundan yapıldığı için çok sağlıklı hem de kalori en düşük olan peynir çeşidi çünkü hemen hemen hiç yağ içermiyor.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder