12 Aralık 2012 Çarşamba

Tatlandırıcı Kullanımı

Tatlandırıcı kullanımı hemen hemen herkesin kafasında soru işareti yaratan bir durumdur. Kimisi zararlı olduğunu düşünür kimisi ise şekerden kalori almak yerine tatlandırıcılara başvurur.

Splenda'ya kadar evet ben de tatlandırıcıların içerdikleri maddelerden dolayı zararlı olduğuna inanan gruptandım. Fakat Splenda diğer tatlandırıcılardan farklı olarak sukraloz bazlı ve sukraloz da vücutta birikmez, kanserojen değil ve bilinen bir yan etkisi yok. Kısacası güvenilirliği kanıtlanmış bir madde. Splenda'ya bir de sukraloza ek olarak, sukraloz çok tatlı olduğu için gereken hacmi sağlamak adına, mısır nişastasından yapılan maltodekstrin ekleniyor.

Şimdi gelelim Splenda ile ilgili spekülasyonlara. Splenda kullanımı konusunda beslenme uzmanları ikiye ayrılıyor. Bir kısmı, yukarıdaki nedenlerden dolayı Splenda kullanımının zararsız olduğuna inanıyor. Fakat bir grup da farklı bir şey savunuyor. Onlara göre, biz Splenda kullandığımızda beyin bunu normal şeker olarak algılıyor bu nedenle de kan şekerinin yükseleceğini var sayıyor ve kan şekerinin dengelenmesi için pankreastan insülin hormonu salgılanıyor. Biz eğer gerçek şeker tüketiyor olsak salgılanan insülin sebebiyle kan şekerimiz normal seviyeye gelecek fakat tatlandırıcı kullandığımız, yani boşa insülin salgılandığı için, kan şekerimiz düşüyor. Bu durumda da daha çabuk acıkıyoruz, tatlı bir şeyler yemek istiyoruz vs.

Ben Splenda Türkiye'de satılmaya başladığından beri kullanıyorum ve şu zamana kadar da hiçbir kötü etkisini görmedim. Bu noktada da ilk gruba katılıyorum. Çünkü bence elimizde Splenda gibi zararsız, vücudumuzda birikmeden direk bağırsaklardan çıkan, sukraloz bazlı bir tatlandırıcı varken, şekerden kalori almak saçma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder