5 Aralık 2012 Çarşamba

Zorlamamak Lazım Bazen

Ben kilo vermekten çok, verilen kiloları kalıcılaştırmanın zor olduğuna inanırım. Bunun sebebi de önceki başarısız kilo verme deneyimlerim. Diyetlerimde hiçbir zaman başarısız olmadım aslında. İradem kuvvetlidir. Fakat belki de buradan kaybediyordum şu zamana kadar. Kendimi çok sıkıyordum hiçbir şey yemeyeceğim diye ve bu sebepten de en ufak bir tökezlemede patlak veriyordum. Mesela 35 kilo verdiğim dönemde, saatlerce spor yapıp aç aç dolaşıyordum. O zamanlar kilo vermek için bunun gerekli olduğuna inanıyordum. Ne kadar çocukça ve yanlış şimdi görebiliyorum. Bazen diyorum ki iyi ki bundan önceki kilo verme girişimlerim başarısız olmuş. Çünkü o başarısızlıklar sayesinde şimdi çok daha net görebiliyorum asıl önemli noktaları. Bu başarısızlıklarım belki de beni uzun vadedeki sağlıklı hayatıma hazırladı, olamaz mı?

Her hafta 2 kilo veremezsiniz, vermeyi beklemeyin. 700 gr verdiğiniz haftalar da olacaktır. Vücudunuz bellki bir kiloda direnç gösterecektir bir süre sonra ve kilo vermeniz bir dönem için duracaktır. Bunların hepsi iyiye işaret. Hızlı verilen her kilo en ufak bir dikkatsizlikte hızlıca geri alınmaya mahkumdur. Fakat yavaş yavaş verdiğinizde, verilen kiloları kalıcılaştırırsınız. Önemli olan, kilo verme sürecini vücuda en az zarar verecek şekilde atlatmak, vücuttaki minaralleri koruyabilmektedir. Bu noktada beslenme ve diyet uzmanım Seçil Kenar'a bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Onun liderliğinde olmak istediğim noktaya çok emin adımlarla geliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder