15 Aralık 2012 Cumartesi

Rivayetler vol 1

Etrafınızda mutlaka bir tanıdığı önceden kilolu olup şimdi incecik olan ve size sürekli 'o'nun nasıl başardığını ve sizin de başarabileceğinizi söyleyen birileri vardır.

Açıkçası benim en hoşlanmadığım durum bu. Birinin gelip bana 'şu şu da senin gibiydi şimdi incecik çok güzel' demesi kadar itici bir şey yok. Ayrıca o tanımadığım kişinin de nasıl kilo verdiği beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor. Öncelikle benim hiç bir zaman kilom ile ilgili kompleksim olmadı. Her zaman vücudumla barışık oldum. Ama buna rağmen insanların benimle kilo muhabbeti yapmasından hiç bir zaman hoşlanmadım. Bana böyle hikayeleri anlatanlara ise sadece gülümsedim, 'hı hı evet, tabii tabii' dedim geçtim.

Şimdi bize böyle nasihatlar veren ablalarımızın teyzelerimizin hep bir kilo verdiren formülleri olur. Ben de bu rivayetlere bir kaç örnek vermek istiyorum.

'Sabahları kalkınca maydanoz suyu iç kızım, metabolizmayı çok hızlandırır.'

Yalan. Böyle bir şey yok. Yaklaşık 1 ay kadar bir süre geçen yıl bunu denemiştim. Kahvaltıdan önce bir tutam maydonuzu ve 1 limonu su ile birlikte blendardan geçirip iğrene iğrene içiyordum. Artık bir sabah kusacak gibi oldum. Aç karna midem kaldıramıyordu. Bir daha da içmedim. Zaten öyle bir etkisini de görmedim. İşe yaradığı tek şey, sabah böyle bir karışım içtikten sonra kahvaltı yapacak iştah falan kalmıyor.

'Ayda bir portakal suyu detoksu yap güzelim. 1 gün başka hiçbir şey yeme içme. Bak görüceksin bütün toksinlerin, ödemin gider.'

Ben bunu da deneme gafletinde bulundum ve günün sonunda düşüp bayılacaktım artık. Ertesi gün ise önceki günden çok acıktığım için dünyaları yemiştim. Öyle bir toksinlerden ödemden kurtulma durumu yok anlayacağınız. Bir daha asla böyle bir şeye kalkışmam. Tabii portakal suyu detoksu yerine süt detoksu, lahana çorbası detoksu, maydanoz suyu detoksu yapanlar falan da var. Hiç sağlıklı değil. Bir gün boyunca vücudunuzu aç bırakmak aksine metabolizma hızınızı düşürür ve daha fazla kilo alımına yok açar.

'3 günde 4 kilo diyeti yap, vücudu şaşırt. Sonra gör bak nasıl güzel kilo vereceksin.'

Hatırlar mısınız bir ara ne kadar meşhurdu bu '3 günde 4 kilo' diyeti. Ben de bir keresinde denemiştim işe yaracak mı diye. Öncelikle, başka yazılarımda da bahsettiğim gibi diyet yapan birinin kilo verebilmek için yediklerinden keyif alması gerekir. Böylelikle tatmin olur. Fakat bu '3 günde 4 kilo' diyeti nasıl bela bir şeydi. İçinde haşlanmış taze fasulye falan vardı. Gerçekten etkisi oldu mu diye sorarsanız da 2 kilo falan verdirmişti ama sonrasında hiç bir diyet bu kadar sıkı olmayacağı için 1 haftaya o 2 kiloyu da geri almıştım. Şok diyetlerin vücuda zarar vermekten başka bir işlevi yok. Aman diyim vücudu şaşırtıcam diye sakın bu şok diyetlere başvurmayın.

Şimdilik bu kadar ama aklıma geldikçe başka yazılarımda da bu rivayetlerden bahsedeceğim size.:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder